Ubierać czy nie ubierać - oto jest pytanie:)


Nadeszła zima, koniec stycznia, a tu NAGLE zaatakowała nas zima. Temperatura spadła poniżej zera, a nawet ostrzegają nas przed baaardzo minusowymi temperaturami (W STYCZNIU:))
Jakiś czas temu na popularnym portalu FB zadałam pytanie - ubierać czy nie ubierać i zauważyłam tendencję - panowie NIE, panie TAK (z wyjątkami), a znani mi weterynarze mówią: UBIERAĆ.
Zapytałam weterynarza i uzyskałam taką odpowiedź: "krótkowłose, bez podszerstka, malizny, chore, karmiące - ubierać. Zwróćcie uwagę na zwierzęta z przewlekłą niewydolnością nerek, one i tak zazwyczaj już mają obniżoną temperaturę, trzeba je wspomagać".
A zatem pogrzebałam w necie, porozmawiałam z weterynarzami i wszystko zależy od:

RODZAJU SIERŚCI:

Psy bez podszerstka marzną - m.in. charty, posokowce, wyżły krótkowłose, dobermany, amstaffy etc - psy śpiące w domu, pod kołdrą, w łóżku czy pod kocem, przebywające w ciepłych pomieszczeniach przeziębiają się szybko i czują się na spacerze, jakbyśmy my wyszli w -5 bez kurtki.
Do tej grupy należą też psy z włosem, które po fryzjerze powinny nosić okrycie wierzchnie.
Oczywiście psy typu labrador, toller, husky mają swoją własną "kołderkę" pod postacią gęstego podszerstka.

ROZMIARU:

Mini pieseczki: mopsy, yorki etc, psy ras typu "toy" również powinny nosić ubranko, ponieważ mają trudności z generowaniem i utrzymaniem ciepła.

CIAŁA:

Psy takie jak charty, lubiące się ścigać często ulegają lekkim zadrapaniom czy zranieniom podczas biegania, stąd wskazanie noszenia ubrania ochronnego nie tylko ze względu na zimno i sierść, psy te łatwo się kaleczą i obcierają. Ubranie chroni je przed tego typu zranieniami.

WIEKU i CHORÓB:

Psy starsze nie rozgrzewają się tak szybko jak i nie utrzymują ciepła, mniej się poruszają, powoli chodzą stąd zaleca się zakładania sweterków. Psy chore np. na artretyzm wymagają zakładania ubrań ochronnych, aby znieść zimową aurę bez bólu, dodatkowo zaleca się dodawanie suplementów w postaci Glukozaminy i olejów Omega-3, które wpływają łagodząco na ból stawów.
Osobiście zaczęłam ubierać Nelę odkąd w zeszłym roku zaczęły się nagminne zapalenia pęcherza, chronimy również nerki, które są narażone szczególnie u posokowców.

KIEDY UBRAĆ i ROZEBRAĆ?

Weterynarze, z którymi rozmawiałam zgodnie twierdzą: "jeżeli ubierzesz psa w temperaturze +5, konsekwentnie pies powinien nosić sweter do czasu kiedy temperatura nie wróci do tej samej czyli na wiosnę +5. Na nic się nie zda noszenie kurtki od czasu do czasu, pies jest wtedy bardziej narażony na przeziębienie".

A zatem, kiedyś byłam GORLIWĄ przeciwniczką ubranek, no bo czy to przystoi szybkiemu posokowi chodzić w derce?
Po zmniejszeniu zapaleń pęcherza do 0, jestem ZA noszeniem ubranek. Dodatkowo odkryłam brak wizyt u weterynarza związanych z wiecznym katarem i kichaniem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rzecz o posokowcach - problemach i najpiękniejszych wspólnych dniach

Mity i kity #1 - lęk separacyjny - metoda Konga i Klatki